torsdag 21. august 2008

Hvir Frogner hadde vaert en by...

Sa ville det vaert Cannes!

Vi er litt overveldet over denne lille filmbyen som huser mer luksus enn hele Oslo. Bilparken er noe for seg selv, det kryr (ja kryr!) av ferrarier, og baatene er noe litt annet enn husbaatene i Amsterdam. Mormor hadde passet skikkelig bra inn her!

Bortsett fra all luksusen til den franske fiffen, koser vi oss masse pa stranda (den som er public, for alle hotellene langs strandspromenaden har okkuppert hovedstranda. Men vi klager ikke, er nesten ingen pa public-stranda, hehe), spiser is og gaar pa kino (noe man jo maa gjoere nar man er i Cannes).

Vi bor pa et lite og veldig hyggelig hotell midt mellom togstasjonen og stranda, trappene er uhorvelig skeive (noe jeg tror kan ha kommet av alle festene som sikkert har vaert der under disse festivalene, jeg saa nemlig handavtrykkene til Sylvester Stallone pa veggen i lobbyen!). Vi har med andre ord kastet hostellene litt pa baten og bestemt oss for a bo pa hotell resten av turen. Litt komfort maa man jo ha nar man ikke er 18 ar lenger.

Vi far med oss endel ol, men stort sett bare der det er franske med. Min foerste (og til dags dato siste) kontakt med andre familiemedlemmer enn mamma kom i loepet av de foerste fem minuttene etter at Tufte hadde vunnet - ro-familie mon tro?

I morgen gar turen videre til Venesia. Der skal vi bli til vi far nattog til Budapest. Etter Budapest blir det Praha, ogsa har vi bestemt oss for a droppe Berlin og heller avslutte turen i Koeben hos Michelle, hvis alt gar som vi tror.

Neste gang skal jeg fa lagt ut noen bilder her, na vil vi egentlig snart dra pa stranden.

Pa forhand vil jeg si HIPP HIPP HURRA til Haakon lillebror som blir 15 ar i morgen. Haper du far en stralende bursdag!

Berit: jeg kommer jo ikke hjem foer 31 jeg da... Sa du far bare ha a komme deg hjem til 2. juledag!

Thomas: jeg tror kanskje det er grand-fetter. Hehe...

Alle dere andre: Vi savner dere og gleder oss til a komme hjem, selvom vi koser oss masse og har det veldig fint sammen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære kone.

Det høres fortreffelig ut å bo på hotell, jeg forstår godt at dere prioriterer kvalitetssøvn fremfor det ungdommelige partylivet. Eller er dette mer "ja takk, begge deler"?

De håndavtrykkene til Sylvester Stallone, jeg ser for meg at han har tryna i trappa og prøvd å ta for seg med hendene, dundret inn i veggen og lagt igjen avtrykkene sine. Ho ho.

Og så trodde jeg du mente øl da du skrev ol. Jeg skjønte ikke hva dere måtte ha franskmenn der for å få til å drikke øl. Man leser det man vil lese, tenker jeg.

Jeg har en australier fra Berlin på besøk (hadde en japaner fra Brasil på besøk og, fin sammensetning), hun vil veldig gjerne at vi kommer og bor hos henne før hun drar tilbake til øya si. Kanskje vi skulle fått oss noen billigbilletter og reist ned? Så kan vi gå på den blinderestauranten og!

Utenom det: Vi er back in the game, jeg ordner pressepass etter pressepass og skal fotografere en del konserter fremover. Vi gleder oss til du kommer hjem.

Og jeg, som kone, er veldig glad for at du ikke flyr. Siden jeg ikke er en organisert kone med oversikten over hvor du er til enhver tid, ville jeg blitt forferdelig redd da jeg hørte om ulykken i Madrid. Jeg nekter å bli enke.

Sarah og Mark kommer en tur etter jul. Og Geoff kommer i oktober en gang.

xoxoxoxo Linn.

(navnelinkting: andrew tok bilde av gjespeSim mens jeg var på jobb)

Anonym sa...

Må bare si, som kona, at jeg også leste øl for ol...hoho... fantastisk artig. Hvem trenger ol når man har øl?

Poe sa...

Dagbladet Fredag har oppdaget Funhouse og gir de terningkast fire. De ser for seg at det kan bli et legendarisk sted etterhvert. Og Alex er visst jævli søt.

Anonym sa...

Og A trodde de snakket om hun vakre, vakre italienske bardamen, men jeg var innom og tok en liten øl i sted og fikk ham til å innse at det er han som er dagens nyhet. Haha! Han rødmet litt.

Jeg er litt redd for at stedet blir det nye Revolver. Superliksomundergrunnsbkjendistrendy og fælt. Gulp! Tror ikke K/A lar det skje.

I dag var Sebastian på besøk og drakk smoothie, vi savner deg så det smerter i våre hjerter!

Navnelinkting: Konserten vi var på i mai. Før jeg brakk armene. Sally Suicide på Mono.

Koz&klemz.

Kona.