søndag 17. august 2008

Sky foran sola.


Vi har vaert litt daarlige til aa oppdatere bloggen her i Barcelona. Vi har det knall, og det er deilig aa vaere litt i ro pa samme sted. I helgen har Michelle (venninne av Silje) og Hanne & Hilde (venninne av marte og hennes venninne igjen, puh...) ogsa kommet til Barcelona, sa vi koser oss sammen pa stranden, som turister og med god mat. Her kommer noen bilder av det vi har gjort i det siste:
Barcelona sett fra parken over byen som jeg ikke husker hva heter na. Sagrada Familia var et fantastsik syn, synd vi nok ikke far sett den ferdig!

Her er Silje og jeg pa toppen av kirken. Det foeltes i alle fall som toppen, for oss stakarer med hoydeskrekk, hehe...
Silje, Michelle, meg og Hanne klare for sushi og mojitos i gar kveld. Hilde tar bildet.

Her er et bilde av fyrverkeriet jeg fortalte om i San Sebastian.
Og her er San Sebastian :-)
Vi har det veldig bra, og pa tirsdag drar vi videre til Cannes, det var der vaeret ser best ut! Booket nettopp hotell, sa Silje og jeg ma forberede oss for en dag pa toget foer vi far noen (forhaapentligvis) herlige dager i soerfrankrike.
Vi savner dere hjemme selvfoelgelig, veldig hyggelig med meldinger og kommentarer her!
Na kom sola tilbake, jeg stikker pa stranden igjen!
So long darlings :-)




7 kommentarer:

Cbastus sa...

Aiai. Bra saker. Er det kirken på det første bildet dere er oppe i? Ser nå ut som dere er på toppen av verden. Byen ser koselig ut, litt som kardemomme by med alle de små husene :)

San Sebastian ser jo herlig ut, dit vil jeg også! Strand, strand og mer strand. Mmmm. God avveksling til alt regnet her.

Høres deilig ut med ordentlig hotell, dere får kose dere med room service når dere kommer frem :)

I Sykkylven skjer det ikke noe utenom det vanlige. Jeg hadde fest i helgen som var meget vellykket. Kun ett glass ble knust, og det var av meg før festen begynte. Har ikke fått sjekket noe nyheter i dag, men i helgen skummet jeg en artikkel om Russlands militære styrker. Virket litt som Russland er den nye globale oppvarmingen: La oss bruke dem for all skremselen de er verdt.

Lokalt i Norge har «Speilsalen» og «Blåsalen» (to grotter i en isbre oppe ved Trønderlag) smeltet bort/kollapset, ingen er skadet de var bare borte når en sånn fjellvander-kis skulle se på de; Telenor er dømt til å betale 15 milliarder NOK til et russisk teleselskap, siden de har sinket russernes oppkjøp av en teleoperatør i Ukraina; HMK Gardens pingvinmaskot skal få en eller annen slags hederspris for lang og tro tjeneste, ryktene sier ridderorden; LEGO kan løse Rubiks kube, http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1681694332?bctid=1732351417 og denne godbiten fra Aftenposten: http://photos-e.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v297/202/97/623500300/n623500300_3862700_9263.jpg.

Klem Seb

Ps. Fikk forøvrig det beste bekreftelsesordet på dette innlegget "wrdohoy". Ds.

Anonym sa...

Hei!

Vi var på Sætre i går og spiste brunsj. Mamma sa at skrevet masse på bloggen deres, og det hadde hun jo helt rett i. Det ser ut som dere har en knalltur og får mange fine minner. Stå på videre og hold oss oppdatert. Hilsen brodern og [familierelasjonen til Marte som ikke har noe navn].

Anonym sa...

Hei Martemor,

det ser ut som om dere virkelig storkoser dere! Barcelona er jo fantastisk.

Jeg lurte litt på om det var no sjans å få til den derre vininga med det første, eller om det blir til neste år eller no slikt :) Gi et pling er du hjemme før 27. august. Og imellomtida - disfrutan todo :)

Anonym sa...

Heldiggriser! Ser helt utrolig digg ut! Kos dere videre med sommer og sol, mens vi her hjemme har fått et ublidt møte med skolestart og høst i dag ;-)

elin sa...

Prøver igjen. Synes det er så moro å lese alle "reiseskildringene" deres - og alle kommentarene! Føler meg nesten litt på tur selv, men virkeligheten er at idag var det første jobbdag etter ferien... Sebastian er god til å oppdatere deg om hva som rører seg i verden av naturkatastrofer, kriger, o.l. Når det gjelder OL tror jeg vi fikk en bronse i noe idag. Kjempekos å se at Thomas er på nett. Hva vi skal kalle hans familierelasjon til deg vet jeg ikke, men han er i alle fall min fetter!
Kos dere videre, klemmer fra mamma. PS; Husk å pusse tenner om kvelden!

Anonym sa...

Hei igjen marte.
ser ut som dere har en kjempe fine tur.. virkelig missunnelig for her er det bare trist vær!
ja skolestart og greier.. ikke kjempe kult egentlig.. veldig teite tidspunkter vi møter på.. har utrolig mange dager hvor jeg bare skal være der en time, litt langt å dra fram og tilbake til frederikstad for en time.. men sånn er vel livet.. hadde vel klagd hvis vi hadde fulledager hver dag å=0)
gleder meg til du kommer hjem, vil sååå gjerne ta en runde å se/prøve kjoler!!!stoor klem fra Helene

Anonym sa...

Hei! :) Har ikke fått fulgt med på siden deres før nå jeg. Vært på hytta i over 3 uker - ikke internett. Men det ser ut som dere koser dere masse! Nyt ferien - kunne ønske jeg hadde hatt en uke til :) Men nå er det tilbake på jobb og begynte på skolen i går - blir spennende!
Kos dere masse videre og håper dere opplever masse gøy!! Gleder meg til du kommer hjem da! Da blir det kaffe - eller øl :) hehe. OL - Håndballdamene spiller semifinale i morgen mot sør-korea, jeg gleder meg!:) Klem Rebecca